Tuesday 6 December 2011

An Amazing Day !

Salam sume !okey ari niey aq nk share ckit cerita.Cite niey psal dri aq sndri.Okey-2,cmniey citenye b'mula..~
Pada 5hb Disember 2011,aq bgun dri tido dlam kira-2 jam 8 am.Bangun je trus mandi (sbb xsbar-2 nk jwab paper akaun kot  -.-" ) dan bersiap-2 laa mcm biase nk pegi sklh.Lpas tuu aq pn gerak laa dri rumah ke sklh.Smpai je sklh,mmg xda org laa kn?sbb member-2 aq sumenye dtg late mklum laa..paper start jam 11.15 am.Tapi aq je saje nk dtg awal.Mula-2 plan dtg awal tuu nk stdy kjap,tp bile difikir-2 kn blek..wt ape nk stdy,buang mase je..lbih baek aq rehatkan minda and refreshkan blek kpale otakku.Dapat laa aq tenangkan fikiran sblom masuk dewan.Tak lame kemudian tuu,aq nmpak sorg-2 smpai kt sklh.Tp mmg mcm aq niey brsungguh-2 btul nk jwab paper prinsip akaun tuu..gile laa.Selang beberape minit ketua pengawas pn sruh masuk dewan and "The Examination Begin" sejam setengah masa yg diambil utk jwab paper 1 akaun tuu.Abis je paper akaun tuu,aq pn ape lg cpat-2 laa mesej bapak aq ( maklum laa nk jimatkan kredit ).Paper 2 start jam 2.00 pm,so aq pegi mkan laa dlu dgan bapak aq kt rumah arwah atukku yg skang niey mak long aku jage,tp diey xda laa kt situ diey ade kt KL tp ble ade mase diey blek laa kt situ.Fokus utama aku bile smpai rumah tuu...( agak-2nye ape ??haha ).Cari tandas dlu !!sbb dri pagi td perutku memulas-2.Lepas abis meeting kt toilet tuu,bru laa aku makan.Then,bka laa tv channel hitz.tv sbb nk rilex kn minda sbb frust mnjawab paper 1 td.Tetibe terdetik plak hati aku niey nk tgk jam kt dlam phone.Guess what ? jam phone aku menunjukkan jam 1.51 pm ! dgan gilenye aku pn ckap dgan bapak aku,dengan rilex nye diey b'kata.."ha?da pukul 1.51 pm ke ?Lepas tuu aku pn ape lg,mcm org gile laa.Cpat-2 b'siap,pkai kasut masuk kereta.Bapak aku pn mula laa ckap cmniey "ala,belum start lgi tuu" dlam ati aku ckap "haa,yela tuu..".Mybe diey sje je nk tenangkan ati aku kot.Tak lame tuu smpai laa kt sklh,cpat-2 laa aku amik sume brang-2 kelengkapan IC dan lain-2.Bila masuk je sume da ade kt meja msing-2.Member aku plak smpat ckap kt aku time aku lalu kt sblah diey "Pergghh! senang poik" dgan muka penipu diey ( hahahaha ).Smpai je kt meja aku yg b'nombor ND021A022..aku pn mula laa bace soalan dan mnjawabnye dlam mase 2 jam setengah ku mnjawabnye.Bile aku pndang belakang je da cikit je bdk yg tinggal.Rmai yg da give up kot.Jam 4.30 pm sume kertas da diambil kt pengawas peperiksaan.Tp ade delay laa ckit sbb ade member aku tuu lambat nk bgi paper diey.Alasan diey ape kn ? "paper jawapan aku t'jatuh kt bwah,puas aku crik.." ish-3,aku puas laa nk cpat-2 kluar dri dewan tuu diey plak yg wt hal.Ape-2 pn dpat laa gak kluar xlame tuu.Kesimpulan cite aku niey ialah mula-2 aku laa org 1st smpai dewan tuu,lepas tuu aku laa paling lewat smpai dewan tuu bila paper 2.Pengajarannye ialah "Sila tepati waktu" dan jgn jdi mcm saya~
that's all ! thanks for reading ! please comment,and wait for my next's post !salam and sayonara ! >.<

No comments:

Post a Comment